Form 9

2020-2021 навчальний рік

ІІ семестр

Tuesday, the nineteenth of January.

Classwork

Mobile phones

A mobile phone (cellular phone, cell phone) is a telephone that you can carry everywhere with you.
smartphone is a mobile device that combines cellular and mobile computing functions into one unit. 

Task 1. Ex.4, p.99 Read, translate and learn the words by heart.

Translate the sentences with them in Ex.3, p.98.

 

Task 2. Ex.9, p. 102. Answer 3 questions and write a short article (6 sentences) "Mobile phones: are they expensive toys?". Use words from Ex.4, p.99. Write the translation.

Form 9                                   Mobile phones

Useful phrases

the latest touchscreen devices

новітні сенсорні пристрої

People spend their time on smartphones.

Люди проводять свій час за смартфонами.

You can send messages and talk to someone in real life at the same time! 

Ви можете одночасно надсилати повідомлення та розмовляти з кимось із реального життя!

to post on Facebook

опублікувати у Facebook

 I’ll check my Instagram, Snapchat, Twitter.

 Я перевірю свій Instagram, Snapchat, Twitter.

78% of teens check their mobile devices at least hourly.

78% підлітків перевіряють свої мобільні пристрої принаймні щогодини.

The biggest disadvantage of having a mobile phone is that we’re constantly being distracted from what’s happening in the real world.

Найбільшим недоліком мобільного телефону є те, що ми постійно відволікаємось від того, що відбувається в реальному світі.

Thanks to thousands of apps available to download, we're now able to do almost anything when we're out and about (doing the things you usually do).

Завдяки тисячам додатків, доступних для завантаження, ми тепер можемо робити майже все, що завгодно (коли робимо те, що зазвичай робимо).

There are a lot of advantages … but when you’ve got one of your best mates sitting right in front of you, maybe it’s time to switch off?

Є багато переваг ... але коли у вас є один з ваших найкращих товаришів, який сидить прямо перед вами, можливо, пора відключитись?

Teenagers spend so much time on their phones at home instead of spending time with their friends in real life. 

Підлітки проводять стільки часу за телефонами вдома, а не проводять час із друзями в реальному житті.

Smartphone users spend their time on their gadget accessing social networking sites, watching videos and listening to music.

Користувачі смартфонів проводять час за своїм гаджетом, відвідуючи сайти соціальних мереж, переглядаючи відео та слухаючи музику.

Smartphone capabilities can include maps, weather information and calculators.

Можливості смартфона можуть включати карти, інформацію про погоду та калькулятори.

We have become addicted to our smartphones.

Ми стали залежними від наших смартфонів.

It's so easy to become dependent on our phones, whether it's to find your way around with the map application or even just check the time.

Настільки легко стати залежним від наших телефонів, чи то для того, щоб орієнтуватися за допомогою онлайн- карти, чи навіть просто перевірити час.

As a result we're becoming more anti-social, choosing to consult the internet rather than talk face-to-face with other human beings.

Як результат, ми стаємо більш антисоціальними, обираючи консультуватись в Інтернеті, а не розмовляти віч-на-віч з іншими людьми.

Next time you're out with your friends, put your phone away and see how long you can last without it.

Наступного разу, коли ви будете з друзями, приберіть телефон і подивіться, як довго ви зможете протриматись без нього.

Everyone’s too busy checking their social networks and sending messages to have time to communicate face-to-face! 

Всі занадто зайняті перевіркою своїх соціальних мереж та надсиланням повідомлень, щоб мати час спілкуватися віч-на-віч!

People become obsessed with online communication

Люди одержимі спілкуванням в Інтернеті

Also, at school we have loads of talks and stuff on how to stay safe online and most of us know that anything you post online is going to be there forever.

Крім того, у школі ми маємо безліч розмов та іншої інформації про те, як захищатись в Інтернеті, і більшість з нас знає, що все, що ви розміщуєте в Інтернеті, буде там назавжди.

For me, one of the best things about online communication is that you can stay in touch with everyone at the same time, all the time. You know exactly what’s going on, when and where, so you never miss out on anything. I love the fact that you can update all your friends on what’s going on in your life and they can respond immediately with a like or a comment, so you feel like you’re together with people even though you might be completely alone sitting on a bus or at home. I share loads of photos, but I only post up my best edited shots. I hate it when people I know post photos of me not looking my best.

Для мене одна з найкращих речей у спілкуванні в Інтернеті - це те, що ти можеш постійно підтримувати зв’язок з усіма одночасно. Ви точно знаєте, що відбувається, коли і де, тому ніколи нічого не пропускаєте. Мені подобається той факт, що ти можеш повідомити всіх своїх друзів про те, що відбувається у твоєму житті, і вони можуть негайно відповісти лайком або коментарем, тому ти відчуваєш, що ти разом з людьми, хоча ти можеш бути зовсім самотнім, сидячи в автобусі або вдома. Я ділюся купою фотографій, але публікую лише найкращі відредаговані знімки. Я ненавиджу, коли люди, яких я знаю, публікують фотографії, на яких я виглядаю не найкращим чином.

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/magazine/science-technology/are-we-addicted-our-smartphones

https://learnenglish.britishcouncil.org/skills/writing/upper-intermediate-b2/comparing-two-charts

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/study-break/video-zone/technology-addiction

 

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/advanced-c1-listening/living-online

 

 

 

 

 
14.01.2021
Lesson 34.
 

Thursday, the fourteenth of January

Classwork

Engineering

Task.

Watch the video, try to understand the speaker https://www.youtube.com/watch?v=D9I35Rqo04E

Для кращого розуміння, Ви можете увімкнути субтитри (білий прямокутник біля позначки "налаштування")

Answer the questions:

1. Who is an engineer?

2. What do the engineers do?

3. What questions do the engineers ask themselves when they are working?

 

Find out the example of solving any problem by engineers that makes people's life more comfortable like the GOLDEN GATE BRIDGE and write about it in English.

Знайдіть приклад інженерних рішень, які зробили життя людей комфортнішим, як історія з Мостом Золоті ворота та напиши про него.

Це має бути 1 слайд з фото та коротким описом з використанням вивченої лексики, який Ви можете легко відтворити, а Ваші однокласники зрозуміти.

 

 

 
 
12.01.2021
Lesson 33.
 

Tuesday, the twelfth of January

               Classwork

Technology affects our life

лексика наука 1.docx (32824)
лексика наука.docx (44711)

 

 

І семестр

19/11/2020

Lesson 22. Homework тест ПРИРОДА.docx (21,4 kB) 

22/10/2020

Lesson 16. 

Thursday, the twenty-second of October

Classwork

Welcome to Ascania-Nova

 

Інструкція. Слова Ex. 1, p.44, Ex. 4, p.46 вивчити. Task 3 та Тask 4 виконати письмово в зошиті та фото роботи надіслати до 26.10.2020 року на envia1980@gmail.com

Task 1.

Ex. 1, p.44

1. Learn the words. Слова вивчити:

 • a lion • a tiger • a deer • a hippopotamus • a fox • an orangutan • a hare • a parrot • a squirrel • an ostrich • a pelican • an emu • a swan • a crane • a kangaroo • a buffalo • a dove • a tulip • a snowdrop • a zebra •

• лев • тигр • олень • бегемот • лисиця • орангутанг • заєць • папуга • білка • страус • пелікан • ему • лебідь • журавель • кенгуру • буйвол • голуб • тюльпан • пролісок • зебра •

https://dictionary.cambridge.org/ru/%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%8C/%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%BE-%D1%80%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9/hippopotamus

https://dictionary.cambridge.org/ru/%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%8C/%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9/orangutan

https://dictionary.cambridge.org/ru/%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%8C/%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%BE-%D1%80%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9/buffalo

 

2. Say where you can see these species of animals and plants.

I can see a lion at the Zoo.

I can see a tiger in the Safari Park.

I can see an ostrich on a farm.

I can see a zebra in the wild.

Ex.4, p.46. Learn the words. Слова вивчити:

Vocabulary File

• to spread over • steppe • to occupy • species • a shelter • graceful • rare • endangered • a crane • a mammal • menace

• поширюватися по • степ • зайняти • види • притулок • витончений • рідкісний • зникаючий • журавель • ссавець •

https://dictionary.cambridge.org/ru/%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%8C/%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%BE-%D1%80%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9/endangered?q=Endangered

https://dictionary.cambridge.org/ru/%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%8C/%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%BE-%D1%80%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9/species

https://dictionary.cambridge.org/ru/%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%8C/%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%BE-%D1%80%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9/menace_1

 

Task 2.

Ex.3, p.45. Read an article about the Ascania-Nova Nature Reserve. Choose the most suitable heading from the list (A-F) for each part of the article (1-4). There is one extra heading which you don’t need to use. Прочитайте статтю про заповідник Асканія-Нова. Виберіть найбільш підходящий заголовок зі списку (А-Ж) для кожної частини статті (1-4). Є один зайвий заголовок, який вам не потрібно використовувати.

 

 

Task 3. Answer the questions in writing with translation:

  1. Where is the Ascaniia-Nova Nature Reserve situated?
  1. What parts is the area of the Nature Reserve occupied by? 
  2. How many species of plants and animals have entered the Red Book of Endangered Species?
  3. What do rare and endangered species need?
  4. What plants and animals can you see wandering through Ascaniia?
  5. What does the Ascaniia-Nova Zoo have? 
  6. What is Ascaniia-Nova nowadays? 
  7. What will any visit to this Nature Reserve be?  

8 points

Task 4. Match the terms with their meaning and translate the sentences.

  1. Askania Nova 2) A dendrological park 3) A zoo 4) A nature reserve  

A. … is an area in which animalsespecially wild animals, are kept so that people can go and look at them or study them.

B. … is an area of land protected by the government so that plants and animals can live there without being harmed.

C. … is a large park in which many species of local flora—trees and shrubs—are grown. Such parks serve as both research centers and tourist attractions. 

D. …. is the oldest steppe reserve in the world which belongs in the top hundred of the most renowned protected areas of our planet, one of seven natural wonders of Ukraine

 4 points

 

 

 

20.10.2020

Lesson 15. Historic landmarks

Мета. Практикуватися у вживанні лексики та описі історичних пам'яток

Tuesday, the twentieth of October

               Classwork


Vocabulary:
2. the sights

6. proud

7. attraction

8. situated

9. Ukrainian

10. ancient 

11. heritage

12. site

13. UNESCO

14. go sightseeing

Синоніми до слова beautiful    https://friendsclub.com.ua/poleznie-sinonimi-k-slovu-beautiful

Task 1. Слова виписати в словник з перекладом, вивчити.

Task 2. Fill in the gaps and translate. Заповни пропуски та переклади (в зошиті) - 3 points:
 

a. sightseeing  b. landmark c. proud d. sightseeing e. attraction f. ancient 

  1. tourist ...
  2. a …. tour of Khortytsia
  3. historic ….
  4. an … monument
  5. I am…. of being Ukrainian.
  6. I would like to go ...
Task 3.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lists_of_World_Heritage_Sites

Read the text “What are the world heritage sites?” on p.280. Answer the questions. Прочитайте текст “Що таке об’єкти світової спадщини?” на с.280. Дайте відповіді на запитання - 2 points:

What are the World Heritage Sites?           

What Ukrainian landmarks are included in the World Heritage List?

 

Task 4. Скласти 6 речень про історичні пам'ятки України, занесені до списку світової спадщини ЮНЕСКО, з словами:  

landmark

ancient 

heritage

site

go sightseeing

proud

gorgeous

magnificent

glorious
                     - 6 points.
 

2019-2020 навчальний рік

 

Шановні учні та батьки! Викладено матеріали усіх контрольних робіт. Якщо є можливість та час зробити заздалегідь, проходьте тести та надсилайте письмові завдання. Це прискорить процес оцінювання.

  

29.05.2020

Повторення. 

Do you know who lives in Windsor Castle? Watch the video to find out and learn more about this fascinating and historic building!

Переглянути відео. Виконати вправи. https://learnenglishteens.britishcouncil.org/study-break/video-zone/windsor-castle

 

26.05.2020

 

Повторення. 

Переглянути відео. читати за спикерами. https://youtu.be/XfMLuX5rpdUповторити до повного розуміння

21.05.2020

Підсумковий урок з теми  "Jobs and occupations"
Інструкція: виконати вправи за посиланнями
https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/jobs
 

19.05.2020

Lesson 66. Speaking test. Семестровий контроль говоріння.
Інструкція. Підготувати розповідь 9-10 речень на одну з тем нижче за вивченим в 2 семестрі матеріалом, вивчити, записати, як Ви розповідаєте, на відео надіслати на пошту envia1980@gmail.com до 21.05. 
Теми:
1. My dream job
2. Mass media in our life
3. My favourite TV programmes
4. The wonders of Great Britain
5. Is life possible without computers and smartphones?
 

14.05.2020

Lesson 65. Writing test. Семестровий контроль письма

Інструкція. 

В зошиті написати дату, Ваше ім'я та прізвище англійською. Writing.

Виконати завдання в зошиті. Надіслати на пошту envia1980@gmail.com. Термін виконання до 19.05
Write an e-mail about your dream job to your English penfriend. 
Написати електронний лист, розкрити наступні пункти: 
Use the plan below to help you: 
1. what it is;  яка це професія;
2. why it’s your dream job; Чому ти про неї мрієш;
3. how it matches your personality type; як вона відповідає твоїй особистості. 
Suggested Answer: 

    Dear Marco, 

    Great to hear from you again! Hope to contact you soon. 

    I’ve just read that you want to know about my dream job. As you know, there’re many professions to choose from and make a decision, so it’s hard to make the right choice. (1) As to my choice, I want to be a programmer, (2) ‘cause I really like IT. I prefer programming to other jobs just because I’m a computer-crazy man. Programmers have no career limit. The next advantage is that you have to use your creativity and mind. Companies always hunt for good specialists, so I’ll be a good one. 

   (3) Of course, each profession needs hard-working, reliable, honest, efficient people, not nosy parkers or high-fliers. I’m a couch potato and an armchair sportsman, and can do scrupulous work, so this job’ll really suit me. 

Well, I'd better run now. Looking forward to hearing from you. 

Take care, 

Max S

 

from Burenko, Valentyna English (Year 9) : 

a textbook for the ninth form of secondary schools  / Valentyna Burenko.  —

 Kharkiv: PH «Ranok», 2017. — 256 p. : ill.

 
 
12/05/2020
Lesson 64. Reading test. Семестровий контроль читання
 
Виконайте Task 1, 2 в гугл-формі за посиланням forms.gle/xjpQuJH5YBXkLkMg8
 
 
 
07/05/2020
Lesson 63. Listening test. Семестровий контроль аудіювання
 
1. Прослухайте аудіозапис 1 Dive 03. Ex 4.mp3 (2596825) 
Виконайте Task 1 в гугл-формі за посиланням https://forms.gle/WrojVvten7dxZ6wu8
2. Прослухайте аудіозапис 2 Dive 06. Ex 15.mp3 (1267297)
Виконайте  Task 2 в гугл-формі за посиланням https://forms.gle/WrojVvten7dxZ6wu8
 
 
05.05.2020
Lesson 62. Choosing a career
Інструкція. Виконати вправу в зошиті. Надіслати на пошту envia1980@gmail.com
 
Task 1.
 
Повторити правила вживання модальних дієслів:
 
Task 2.
 
Ex.10, p.179. Вставити відповідні модальні дієслова. Записати з перекладом.

30.04.2020

Lesson 61. Top 10 jobs in Ukraine.
Інструкція. Виконати тренувальні вправи, пройти перевірочний тест forms.gle/SRuABbWMBokULce9A
 
Task 1.
 
Try to tell about your dream job changing the words in bold. 


As to my choice, I want to be a programmer, because I really like IT.

Щодо мого вибору, я хочу бути програмістом, тому що мені дуже подобаються інформаційні технології.

I prefer programming to other jobs just because I’m a computer-crazy man. 

Я надаю перевагу програмуванню тому, що я божеволію від комп'ютерів.

I am hard-working, reliable, honest. 

Я працьовитий, надійний, чесний.

So this job will really suit me.

Тож ця робота мені дуже підійде.

 
Task 2.
Surf the Internet and find out :
  • Top 10 jobs in Ukraine.
  • what jobs will be popular in 10 years.
 
Complete the sentence:
 
According to the recent reseach, we may say that the most demanded jobs in Ukraine are.....
In the future the most popular jobs will be....
 
 
 
 
 
28.04.2020

Lesson 60. What job will suit your personality. 

Інструкція. Виконати завдання в зошиті. Розділити аркуш на 2 колонки. В одній записати англійський текст. В другій - його переклад. Надіслати фотокопії на envia1980@gmail.com. 

 

Task 1.  Do this test and check what job will suit your personality. Виконай тест та перевір, яка професія підходить твоїй особистості.

1. Do you like more... 

a) to act before you think? b) to think before you act?

2. Do you like to explain things with... a) metaphors and analogies?

b) detailed descriptions?

3. Would you rather be...

a) superficially involved in lots of projects?

b) deeply involved in one or two important projects?

4. Do you tend...

a) to talk a lot and listen less? b) to listen more and talk less?

5. Are you...

a) more practical than imaginative? b) more imaginative than practical?

6. When working on a project would you rather...

a) think out loud and brainstorm with a group?

b) think through in your head and then share your ideas with others?

7. If you have new ideas...

a) you are not afraid of sharing them because you like new things . b) you share only if they are practical .

8. Do you prefer...

a) to learn new things?

b) to use what you know?

9. At work, do you...

a) enjoy being at the centre of the action? b) avoid being at the centre of the action?

10. Are you usually...

a) late - always running a few minutes behind? b) punctual - always on time?

11. Do people like to describe you as... a) overly emotional?

b) insensitive?

12. Are you... a) a realist? b) a dreamer?

13. Do you hate...

a) working with others? b) working alone?

 

Which job will really suit you?

 

This is a general description .

 

If you have more "a" answers.

 

You would be very happy in a career that allows you to work mainly in public . You want a career that allows you to be creative, to be involved with lots of people . Some careers that would be perfect for you are:

  • an actor;

• a politician;

• a photographer; • a vet;

• a producer;

• a managing director;

 • a teacher;

• a judge;

• a lawyer;

• a police officer.

 

If you have more "b" answers.

 

You like working and being alone . You like to avoid attention at all costs . You tend not to interact much with people around you . You enjoy spending time with a few close friends . You like to listen to others, but don't like sharing much about yourself .

Some careers that would be perfect for you are:

• an artist;

• a psychologist; • a booking clerk; • a carpenter;

• a designer;

• an electrician;

• a farmer;

• a financial analyst; • a librarian;

• a zoologist .

 

 

Task 2. Using your results of the test complete the sentenses. Користуючись результатами тесту, доповни речення.

I like....

So the career(s) of.......would be perfect for me.

 

 

23.04.2020 

Lesson 59. The qualities the jobs need

Task 1.  Learn the new words. Вивчити слова, відпрацювавши вимову за допомогою  за диктором. Завантаж аудіосупровід Dive 02. Ex 3.mp3 (1931852) . Читай та слухай одночасно. Слова записати в зошит, скласти з ними речення.

Listen and read the new words and their definitions. Make some sentences with these words.

1 . porter n

 

2 . postman n

 

3 . receptionist n

 

4 . make-up artist n

 

5 . delivery man  n

 

 

6 . guide n

 

7 . waiter  n

 

8 . waitress n

 

9 . temporary adj

 

10 . part-time adj

a person whose job is to carry travellers' bags at railway stations, airports, etc .

 

a person whose job is to collect and de- liver letters, parcels, etc .

 

a person whose job is to welcome or deal with people arriving in a hotel or place of business or visiting a doctor, etc .

a person whose job is to apply paint, powder, etc . on the face for improving someone's appearance

 

a person whose job is to deliver goods to people who have bought or ordered them

 

a person whose job is to show different places to tourists

 

a man whose job is to serve food at the tables in a restaurant

 

a woman who serves food at the tables in a restaurant

 

lasting for a limited time

 

working or giving work during only a part of the regular working time

Task 2.  

Listen and read the words and their definitions. Аудіосупровід Dive 02. Ex 10.mp3 (3893752) 

1 . brave

2 . courageous

3 . creative  

4 . calm

5 . cheerful  

6 . careful  

7 . communicative  

8 . accurate

9 . efficient

10 . friendly  

11 . intelligent

12 . generous

 

13 . helpful  

14 . hard-working

15 . original

16 . optimistic

17 . persistent

18 . persuasive

19 . patient

20. risky

21 . serious  

22 . sociable

23 .bold

 

courageous; not afraid of anything fearless

having skills and imagination to pro- duce something new

not upset, excited or nervous

happy; giving somebody a feeling of happiness

giving attention and help or demonstrat- ing a lot of attention to details

having the ability to converse;

talkative

able to give correct and true information

doing something thoroughly and well

behaving in a pleasant way, open to communication with others

having good learning, thinking and un- derstanding skills

giving freely;

willing to devote time, share money with the purpose to help others or just for pleasure

useful and able to improve a situation; willing to help somebody

putting a lot of efforts into a job while doing it

new and interesting in a way that is dif- ferent from anything that existed before

expecting good things to happen

doing something in spite of difficulties

able to convince somebody to do something

able to wait for a long time without be- coming angry

involving the possibility of something bad to happen

thoughtful in nature or manner; danger- ous or bad

enjoying spending time with other people

courageous and self-confident; not afraid of making difficult decisions and taking risks

 

Make some sentences with these words.

 

I am ...

I am not...

My parents are...

My friend is...

Teenages are...

I  can't stand .... people.

I prefer being......

 

Шановні учні! Прошу вчасно виконувати завдання.

21.04.2020

Unit 7. Jobs and occupations

Lesson 58. The world of professions

Task 1. Ex. 3a, p. 166. Learn the new words 

Вивчити слова, відпрацювавши вимову за допомогою 

https://dictionary.cambridge.org/

 

Task 2. https://youtu.be/x8tF2aQoukY Переглянути відео, повторюючи за спікером.

Тask 3. Ex.3b, p. 166 Read and complete the dialogues. 

 

16.04.2020

Lesson 57. Підсумковий урок з теми "Mass media"

Інструкція. Скласти інтерв'ю, використовуючи усі фрази, подані нижче, записати в зошиті з перекладом та надіслати на пошту envia1980@gmail.com. За бажанням, можна проявити  творчість та подати інтерв'ю у вигляді статті в журналі, відеозапису інтерв'ю членів сімї, тощо.

 

Task. You are doing research into the types of television programmes people watch. Read children's opinions about TV and ask different questions to find out what they think about TV programmes to make the interview.

 

-As I'm fond of music I enjoy watching musical programmes .

- I'm interested in sports events very much so I watch sports programmes to know the latest information about sports events and sportsmen .

- I like watching TV ever so much because it helps me to relax after school . I like all programmes. I only hate watching adverts.

- But as for me I mostly watch the commercials, so I know what new goods I can buy in our shops .

-I hate watching TV . I prefer to do sports, communicate with my friends, go for a walk, play the piano or read an interesting book .

-Frankly speaking, I watch TV when I want to get useful information . So, my favourite programmes are quizzes or game shows, "Animal Planet" and others.

-I only watch TV in order to know the latest news in the political and economic life of Ukraine and other countries.

- Well, and I watch documentary, news or weather forecast programmes and nothing more.

- I don't like watching TV but my brother is crazy about cartoons and feature films . He can't imagine his life without TV .

 

 

Пригадайте, як ставити питання, скористувавшись посиланням https://grammarway.com/ua/types-of-questions

 

 

14.04.2020

Lesson 56. Повторення.

1. Повторити правила вживання Герундія https://grammarway.com/ua/gerund
0б 11.00 відбудеться урок-коференція.

Lesson 55. 

09.04.2020

Lesson 55. My favourite programmes

Інструкція. Виконати тестове завдання, заповнивши гугл-форму за посиланням https://forms.gle/F3zw5jqxx96ZF2DQA
 

Написання відгуку (рев'ю) на улюблену телепрограму (Programme review). За цю роботу ви отримаєте окрему оцінку.

Критерії оцінювання як за письмо тут https://osvita.ua/school/estimation/2395/

Вивчить слова

https://dictionary.cambridge.org/ru/%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%8C/%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%BE-%D1%80%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9/host

https://dictionary.cambridge.org/ru/%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%8C/%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%BE-%D1%80%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9/conduct

https://dictionary.cambridge.org/ru/%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%8C/%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%BE-%D1%80%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9/recommend

https://dictionary.cambridge.org/ru/%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%8C/%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%BE-%D1%80%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9/star

Перегляньте відео https://www.youtube.com/watch?v=7Yj3QQRH5cg

Answer the questions.

1. What is your favourite TV programme?

2. What kind of programmes is it?

3. Who conducts it?

4. What is the aim of the host of the programme? Describe the plot briefly.

5. Who takes part in the programme?

6. What do you like/dislike in the programme?

7. Would you recommend the viewers to watch it?

 

 

 

07.04.2020

Lesson 54. My favourite programmes

Інструкція. Виконати в зошиті тренувальні вправи, підготуватися до тесту, який відбудеться 09.04
 
Task 1.
Complete the sentences:

TV is a good invention, because we can…

Watching TV a lot is bad for the people because…

I can live without TV because…

I can’t live without TV because…

Task 2.

Write down the dialogue Ex.8, p.153. Use the Gerunds.

 

 

26.03.2020

Unit 6. INFORMATION MAGIC: RADIO AND TV

Television and radio 

Інструкція до виконання завдання. В зошиті написати дату, Ваше ім'я та прізвище англійською. Надіслати на пошту envia1980@gmail.com фото  виконаних завдань в зошиті.

 

 
 

Fill in the table: (Записати переваги та недоліки засобів масової інформації з перекладом) 

Mass Media

Advantages (pros)

Disadvantages (contras)

radio

 

 

newspapers

 

 

TV

 

 

Internet

 

 

 

 
 

Read the list of TV programmes.

a cartoon,  a weather forecast,  a sitcom,  a wildlife programme,  a news programme, concert show,  sports news,  a reality TV,  a quiz show,  a documentary

 

Fill in the chart of programmes

Types of Television or Radio Programmes

Shows

Informative programmes

Series

 

 

 

1. Which of them do you usually watch or listen to?

2. Which programmes have you never watched or listened to? Why?

3. Who can advise you to watch or to listen to a certain programme?

4. Do you normally follow your parents’ or your friends’ advice?

5. Which radio or TV programmes do you like best?

6. Which programmes do you prefer to watch? Why?

 

 

 
19.03.2020-24.03.2020

Unit 6. INFORMATION MAGIC: RADIO AND TV

Lesson 51-52. Mass media in our life

Інструкція. Всі завдання  виконати в зошиті, зробити фотокопію, надіслати на пошту envia1980@gmail.com

Важливо! В зошиті після дати напишіть Ваше імя та прізвище англійською.

Task 1.

Tell what opportunities TV or radio can give you. Write down your sentences with translation. Склади речення про можливості, які телебачення та радіо дають тобі. Запиши з перекладом.

I have an opportunity

I can

I enjoy

I like

I hate

I don’t mind of

to be curious about

get a picture of

keep informed in

sensational news

recent events

series

quiz shows

talk shows

sports events

study programmes

music

weather forecast

an advertisement

interesting items

(to be) extremely interesting.

(to be) important at the moment.

 

Task 2.

 Vocabulary

Do ex. 2, p. 145.

Study the Vocabulary File.

Вивчити нову лексику вправи, відпрацювавши вимову за допомогою https://dictionary.cambridge.org/ru/. Знайти слова в словнику, натиснути на гучномовець, відпрацювати вимову, повторюючи за диктором декілька разів.

 

Find out the words meanings and give their Ukrainian equivalents. Знайти еквіваленти, записати в зошит парами.

Засоби масової інформації, телебачення, радіо, газета, телерепортер, з’являтися, катастрофа / аварія, війна, захопливе видовище,
тривожити громадськість / порушувати спокій читачів,
знаменитість / видатна, славнозвісна людина, з’являтися на екрані

 

a tabloid

бульварна газета маленького формату з плітками та сенсаціями

a broadsheet

газета великого формату з якісною інформацією

to intrude on (to meddle with) smb’s life

втручатися у чиєсь життя

to pursue

ганятися, переслідувати, займатися

reliable information

достовірна інформація

a murder

вбивця

a robbery

крадіжка, пограбування

to be guilty of smth

бути винним у чомусь

background information

попередня / довідкова інформація

inadequate

невигідний, невідповідний

to assume

брати на себе, вважати, присвоювати

falsehood / fake

брехня, підробка, фейк

 

Task 3.

Reading  Do ex. 3, p. 146.

Read the text. Translate it and write down the translation of the sentences with highlighted words like this: Прочитайте та перекладіть текст. Випишіть речення з виділеними словами в таблиці

English

Ukrainian

 

 

 

Task 4.

 Speaking

Do ex. 4, p. 146–147.

Урок 17.03.2020

Тема. Підсумковий урок урок з теми 5 "Англомовні країни"

Мета: перевірити знання з теми
Інструкція. Виконати тестове завдання, заповнивши гугл-форму за посиланням https://forms.gle/3PnS3zadiHPpGwNA9. 
Оцінка буде виставлена в журнал та вплине на тематичну.

 

Урок 12.03.2020

Тема: «Визначні місця Великої Британії. Дива Лонгліту»

 

Мета:  підготовка до тематичного тестування з теми «Велика Британія»

Термін виконання: до 17.03.2020

Інструкція: виконати завдання письмово в зошиті, повторити лексику та правило вживання Герундія. Подібні завдання будуть в тематичному тестуванні.

Завдання можна завантажити за посиланням Лонгліт для учнів.doc (697856)

 

 

12.01.2021
Lesson 33.