Англійська мова

 
 

Шановні учні та батьки!

До Вашої уваги на час карантину на сайті розміщуватимуться цикли уроків з завданнями в межах певної теми за Вашим розкладом. Теми поділені на цикли, які складатимуться з декількох уроків.

Учням необхідно опановувати матеріал, виконувати завдання.  Після вивчення кожного циклу уроків та опанування певного обсягу матеріалу, будуть пропонуватися виконання тестових завдань шляхом заповнення гугл-форм або творчі завдання, за які буде виставлятися оцінка.     

Тут Ви можете ознайомитися з матеріалами уроків та завданнями. 

Оберіть клас

Form 5        Form 6            Form 7        Form 8         Form 9          Form 10    Form 11  

Проблема, над якою працюю:

«Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках англійської мови»

 
 
 

Своєю метою вважаю, не просто зацікавити дитину у вивченні англійської, застосовуючи різноманітний інструментарій активізації її пізнавальної діяльності та творчого розвитку, а показати шляхи, якими дитина зможе користивутися самостійно, формуючи здатність вчитися протягом життя.

 

Методи та прийоми активізації пізнавальної активності учнів на уроках англійської мови

Проект Ради Європи «Сучасні мови» передбачає підвищення ефективності навчання, зокрема, за рахунок передових методів і технологій, тобто методами активізації пізнавальної діяльності учнів.

         Активно застосовую наступні інтерактивні методи.

  • Метод граматичного аналізу (описаний нижче)
  • Дискусія
  • Дидактичні та рольові ігри
  • Метод проектів

Звісно, я активно використовую сучасні методи навчання іноземним мовам. Слід зазначити, що в англомовній лінгводидактичній термінології, терміни “підхід” (“approach”) та метод (“method”) мають близьке чи навіть однакове значення.

·РРР(Presentation-Practice-Production / Представлення-Практика-Продукування) - типовими видами роботи є ситуативне використання вивченої лексики чи рольові ігри.

·Лексичний метод (Lexical Approach)- акцентує увагу на вивченні чанків (ідіоми, фразові дієслова, усталені словосполучення, усталені висловлювання, які не є фразеологізмами, часто вживаються в усній мові) You can achieve anything if you really want to. The sky's the limit.

·Граматико-перекладний підхід (Grammar-Translation Approach) - конкурс перекладачів, вправа «Знайди еквіваленти»

·TPR (Total Physical Response - Повне фізичне відтворення) - відповідно до назви методу, мова найкраще  вивчається, коли супроводжується рухами – виконанням дій фізично. Виготовлення поробок під час уроку, динамічні паузи.

·Content-based learning (навчання, що базується на змісті) Перегляд відео іноземних блоггерів

·Комунікативні методи (Communicative Approaches)

  • Найбільш відомі форми парної і групової роботи:
    • внутрішні (зовнішні) кола (inside/outside circles);
    • мозковий штурм (brain storm);
    • читання зигзагом (jigsaw reading);
    • світове кафе;
    • обмін думками (think-pair-share);
    • парні інтервю (pair-interviews) та інші.
  • Відеометод
  • Використання  пісень при вивченні іноземних мов
  • Застосування смартфонів

Відповідно до змісту уроку дозволяю учням користуватися на уроках смартфонами. Це дає змогу залучити до роботи навіть учнів з низьким рівнем. Широко використовуємо такі ресурси, як он-лайн  Cambridge Dictionary та LearnEnglishon-line від Британської Ради.

Окремо, слід відмітити застосування смартфонів та Qr-кодів. Це не просто цікаво учням, а дуже зручно. По-перше, за допомогою Qr-коду можна швидко перейти на певний сайт та виконати завдання чи вправу, переглянути відео, прочитати текст. По-друге, за шифрувати можна конкретний текст різного розміру, це економить папір та чорнила принтера. По-трете, якщо мати навушники та смартфон з Qr-код-ридером можно створити лінгафонний кабінет, що дасть можливість відпрацювати школярам вимову. Отже, на мою думку, Qr-коди дають безліч можливостей.

  • Ведення англомовного шкільного блогу

В 2015 році під гаслом «Learn English and Understand the World!» з метою підвищення мотивації учнів до вивчення іноземних мов та популяризації України в світі було створено англомовний шкільний блог за допомогою Міжнародного інтернет-ресурсу «students of the world». З 2001 цей ресурс пропонує багато різноманітних сервісів безкоштовно та має наступні розділи: E-mail penpals, Schools of the World, Countries of the world, Educational games, clubs, blogs...

https://www.studentsoftheworld.info/sites/schools/artemivsk.php

В блозі представлено учнівські проекти  про Україну, місто Бахмут, події шкільного  життя. Ведення блогу має національну спрямованість, велика увага приділяється українським святам та традиціям. Наприклад в межах вивчення теми «Дива природи» на уроках англійської мови в 9 класі учні отримали завдання написати статті для англомовного блогу на такі теми: «Національні парки України», «Флора та фауна України», «Тварини та рослини, занесені до Червоної Книги України».  Створено окремий проект  "Discover Cultures and Improve Your English!" (Відкривай культури та вдосконалюй свою англійську!), присвячений державним символам України, пам’яткам Київа, традиціям святкування Різдва в Україні, та спрямований на залучення до діалогу культур шкіл інших країн світу. 

До речі, наш блог став «Найкращим блогом місяця» в липні 2016 року.

Англомовний шкільний блог є ефективним інструментом формування національної самосвідомості учнів, оскільки сприяє тому, що учні не лише відчувають себе громадянами України, а й частиною Європейської та світової спільноти та створює умови для популяризації кращих здобутків національної культурної і духовної спадщини, героїчного минулого і сучасного українського народу, розвитку творчості школярів.

  • Листування з однолітками англійською мовою

На сайті «students of the world» існує розділ «Forums» («Форуми»), який спрямований на створення середовища для спілкування як дітей, так і вчителів. У підрозділі «Teacher ads» вчителі з усього світу додають оголошення про пошук шкіл-партнерів для здійснення співпраці, реалізації спільних проектів, тощо. Таким чином було створено банк постійних, епізодичних, потенційних та можливих партнерів та започатковано співпрацю зі школами Польщі, Австралії, США, Франції.

Разом із школою імені Святого Войцеха містечка  Нова Руда, що на південному заході Польщі на кордоні з Чехією, було реалізовано декілька цікавих проектів.  15 дівчаток з Польщі віком від 9 до 11 років виявили бажання листуватися з нашими учнями англійською. В своїх листах вони розповіли про себе та своїх рідних, про те, як полюбляють проводити дозвілля. Учениці 5-7 класів  Бахмутської ЗОШ № 7 залюбки підтримали ідею листування та дуже творчо поставилися до написання листів-відповідей, оздоблюючи свої послання витинанками, аплікаціями та малюнками із національним колоритом.  Серед спільних проектів слід відмітити «Державний Гімн моєї країни», «Традиція святкування Різдва», «Моє місто», «Пісні моєї країни», «Українські обереги в подарунок», «Листівка на пам'ять», обмін відеопривітаннями.

Під час листування з учнями міста Шеппартон, що знаходиться на південному сході штату Вікторія, Австралія, в 200 кілометрах на південний схід від Мельбурна, виникали незручності через відмінності у структурі навчального року в наших країнах та тривалість пересилання через велику відстань між Україною та Австралію. Проте наші учні отримали вражаючий досвід. Австралійські дітлахи розповіли про свою країну, про тварин, які мешкають в Австралії. Майже всі вони займаються спортом та, враховуючи природні умови, багато часу проводять на свіжому повітрі. Наприклад, показовим є наступний факт. Один австралійський хлопець написав у своєму листі про найвищу будівлю в Австралії, це викликало в наших учнів бажання знайти інформацію про найвищі споруди в Україні та поділитися нею з австралійськими друзями. Це ще раз доводить, що культурний обмін сприяє формуванню здатності пишатися приналежністю до українського народу.

В 2019 році тривала співпраця з коледжем імені Луї Армана, Гольбе, Франція. Відбувається листування з 46 учнями цього коледжу, в межах якого учні нашої школи розповідають про улюблені місця в Україні, українську кухню, свята, тощо.

В 2020 році налагоджено листування з учнями Mission Middle School  з штату Каліфорнія США.

 
 

Презентація досвіду роботи 

2015 рік