Сучасні підходи до управління виховним процесом у закладі загальної середньої освіти

   
 
    Модернізація управлінської діяльності виникає за умов, коли керівник оволодіває сучасними науково-теоретичними підходами до управління, принципами та концепціями; визнає зміст оновлених управлінських функцій, уміє вибирати їх раціональний комплекс і визначати раціональні шляхи впровадження в практичну діяльність; обирає такі форми, методи управлінської діяльності, які відповідають сучасній меті освіти; завданням та пріоритетним принципам її реформування. metodcentr-koippo.edukit.kr.ua/Files/downloads/Сучасні%20тенденції.doc
    
    Умовою успішного управління виховною роботою школи є узгодженість структури кожного виховного заходу, вміле поєднання всіх напрямків роботи школи з роботою соціально-психологічних служб, бібліотек, гуртків, факультативів, спортивних секцій, ради школи, батьківських комітетів різних класів та громадськості.  file:///C:/Users/%D0%BA%D0%BC/Downloads/Ozfm_2016_13(1)__49.pdf
 
    Виховна робота буде неефективна, якщо буде відсутній контроль. В умовах демократизації школи суттєво змінюється цілі та функції внутрішкільного контролю. krutienko.ucoz.ua/Zavuch/vnutrishnoshkilnij_kontrol2007.pdf

 

    Одна з форм внутрішньошкільного контролю — педагогічний нагляд, коли провадять моніторингове спостереження за суб’єктами освітнього процесу, щоб: виявити позитивні тенденції і стимулювати їх розвиток запобігти можливим помилкам тощо. Педагогічний нагляд, на відміну від контролю, більш демократизований, не містить категоричних висновків. Оскільки в Концепції нової української школи проголошено розширення автономії вчителя, за педагогічним наглядом як формою контролю — майбутнє.

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1391-use-pro-vnutrshnoshklniy-kontrol-deshcho-pro-novu-tendentsyu

    Заступник директора з виховної роботи застосовує як традиційні так і нетрадиційні форми контролю: спостереження, аналіз виховних заходів, індивідуальні бесіди, анкетування вчителів, тестування, вивчення шкільної документації; вивчення результатів діяльності учнів, конкурсів, змагань, завдання творчого характеру, врахування громадських поглядів, поради батьківських комітетів. Отже, контроль виступає як необхідний засіб для підвищення якості виховного процесу.
    Еффективним методом контролю є метод "Скрам-дошка".

SCRUM-board

ПІБ вчителя

Перспектива

 

терміново

Протягом тижня

сьогодні

перевірка

зроблено

примітки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Адаптовано за матеріалами alinapasichna.wordpress.com/2017/11/13/scrum

 

ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСУ GOOGLE CLASSROOM ДЛЯ УПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМИ ПРОЦЕСАМИ

www.cuspu.edu.ua/ua/ntmd/konferentsiy/2015-10-06-06-17-54/sektsiia-4/3930-vykorystannya-servisu-google-classroom-dlya-upravlinnya-osvitnimy-protsesamy

 

    Оскільки місія Нової школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками, то одним з сучасних підходів до організації освітнього процесу в умовах запровадження Нової української школи є педагогіка партнерства

naurok.com.ua/organizaciya-navchalno-vihovnogo-procesu-na-zasadah-pedagogiki-partnerstva-v-umovah-realizaci-koncepci-novo-ukra-nsko-shkoli-5829.html

    Відповідно до Закону України "Про освіту» мета Нової школи - різнобічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка усвідомлює себе громадянином України, здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності. Отже, виховний процес в сучасному закладі освіти має будуватися шляхом забезпечення співпраці його учасників.

 

    Відповідно до Програми «Нова українська школа»у поступі до цінностей" Беха І.Д.  серед наукових підходів до сучасного виховання виділяють:

Особистісно-орієнтований підхід - забезпечує право особистості на вільний вибір тих чи інших духовно-моральних цінностей, вироблення власної позиції.

Аксіологічний підхід - моральні цінності не можуть існувати поза людиною і без людини, а виступають результатом її життєдіяльності, духовно-моральним надбанням. Рефлексія є неодмінною умовою усвідомлення власного вибору моральних цінностей та права іншого на такий вибір.

Середовищний підхід розкривається у контексті виховного потенціалу освітнього середовища, в особливостях психологічного мікроклімату, полікультурному змісті шкільного виховання

Компетентнісний підхід забезпечує використання набутих особистістю духовно-моральних цінностей у відповідній системі вчинків, здатність застосовувати отриманні знання у різних життєвих ситуаціях.

Крім того,

управління процесом виховання на засадах адаптивного підходу – планомірна діяльність педагогів, що спрямована на взаємодію з вихованцями, що забезпечує розвиток особистості вихованця на діалогічній та поліологічній основі в напрямку виховного ідеалу (виховної мети). Ідеал виховання – це громадянин України, збагачений загальнолюдськими та національними цінностями, який керується у своїй діяльності вимогами загальнолюдського й національного етикету, спроможний діяти творчо в сучасних умовах, це справжній патріот, який дбає про свою честь і гідність. Впровадження у виховну практику цього ідеалу передбачає одночасний розвиток інструментальних і мотиваційних якостей особистості вихованця. eprints.zu.edu.ua/20925/

Герменевтичний підхід до виховання

Герменевтична виховна практика будується як робота з переживаннями дітей, їх згадуванням, очікуванням, фантазіями. Герменевтичне сприйняття дитиною неможливе без пригадування самим педагогом власного дитячого досвіду, своїх дитячих переживань. file:///C:/Users/%D0%BA%D0%BC/Downloads/%D0%A1%D0%B5%D0%BCi%D0%BD%D0%B0%D1%80.pdf