Сучасні підходи до управління виховним процесом у закладі загальної середньої освіти
Умовою успішного управління виховною роботою школи є узгодженість структури кожного виховного заходу, вміле поєднання всіх напрямків роботи школи з роботою соціально-психологічних служб, бібліотек, гуртків, факультативів, спортивних секцій, ради школи, батьківських комітетів різних класів та громадськості. file:///C:/Users/%D0%BA%D0%BC/Downloads/Ozfm_2016_13(1)__49.pdf
Виховна робота буде неефективна, якщо буде відсутній контроль. В умовах демократизації школи суттєво змінюється цілі та функції внутрішкільного контролю. krutienko.ucoz.ua/Zavuch/vnutrishnoshkilnij_kontrol2007.pdf
Одна з форм внутрішньошкільного контролю — педагогічний нагляд, коли провадять моніторингове спостереження за суб’єктами освітнього процесу, щоб: виявити позитивні тенденції і стимулювати їх розвиток запобігти можливим помилкам тощо. Педагогічний нагляд, на відміну від контролю, більш демократизований, не містить категоричних висновків. Оскільки в Концепції нової української школи проголошено розширення автономії вчителя, за педагогічним наглядом як формою контролю — майбутнє.
Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1391-use-pro-vnutrshnoshklniy-kontrol-deshcho-pro-novu-tendentsyu
Заступник директора з виховної роботи застосовує як традиційні так і нетрадиційні форми контролю: спостереження, аналіз виховних заходів, індивідуальні бесіди, анкетування вчителів, тестування, вивчення шкільної документації; вивчення результатів діяльності учнів, конкурсів, змагань, завдання творчого характеру, врахування громадських поглядів, поради батьківських комітетів. Отже, контроль виступає як необхідний засіб для підвищення якості виховного процесу.
SCRUM-board
ПІБ вчителя |
Перспектива
|
терміново |
Протягом тижня |
сьогодні |
перевірка |
зроблено |
примітки |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Адаптовано за матеріалами alinapasichna.wordpress.com/2017/11/13/scrum
ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСУ GOOGLE CLASSROOM ДЛЯ УПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМИ ПРОЦЕСАМИ
Оскільки місія Нової школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками, то одним з сучасних підходів до організації освітнього процесу в умовах запровадження Нової української школи є педагогіка партнерства.
Відповідно до Закону України "Про освіту» мета Нової школи - різнобічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка усвідомлює себе громадянином України, здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності. Отже, виховний процес в сучасному закладі освіти має будуватися шляхом забезпечення співпраці його учасників.
Відповідно до Програми «Нова українська школа»у поступі до цінностей" Беха І.Д. серед наукових підходів до сучасного виховання виділяють:
Особистісно-орієнтований підхід - забезпечує право особистості на вільний вибір тих чи інших духовно-моральних цінностей, вироблення власної позиції.
Аксіологічний підхід - моральні цінності не можуть існувати поза людиною і без людини, а виступають результатом її життєдіяльності, духовно-моральним надбанням. Рефлексія є неодмінною умовою усвідомлення власного вибору моральних цінностей та права іншого на такий вибір.
Середовищний підхід розкривається у контексті виховного потенціалу освітнього середовища, в особливостях психологічного мікроклімату, полікультурному змісті шкільного виховання
Компетентнісний підхід забезпечує використання набутих особистістю духовно-моральних цінностей у відповідній системі вчинків, здатність застосовувати отриманні знання у різних життєвих ситуаціях.
Крім того,
управління процесом виховання на засадах адаптивного підходу – планомірна діяльність педагогів, що спрямована на взаємодію з вихованцями, що забезпечує розвиток особистості вихованця на діалогічній та поліологічній основі в напрямку виховного ідеалу (виховної мети). Ідеал виховання – це громадянин України, збагачений загальнолюдськими та національними цінностями, який керується у своїй діяльності вимогами загальнолюдського й національного етикету, спроможний діяти творчо в сучасних умовах, це справжній патріот, який дбає про свою честь і гідність. Впровадження у виховну практику цього ідеалу передбачає одночасний розвиток інструментальних і мотиваційних якостей особистості вихованця. eprints.zu.edu.ua/20925/